Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
移至主內容

紅粉菲菲原來係Fifth Disease - 第五病

呢個介仲有其他名:掌摑病(Slapped cheek syndrome)
話說2日前,亞女起身問我:媽媽,我塊面紅左呀!
作為一個專業Q媽, 果一刻立即同佢講:都叫左你起身唔好瞓響張床睇電話架啦,一定係打側身壓住塊面啦。其實果一刻都唔太為意,最多都只係諗...皮膚乾燥爆[冊]。
去到夜晚望一望,塊面都係紅卜卜咁,完全冇表面傷痕,摸落去仲熱辣辣。
第二日一起身立即睇面仔,死火,都係紅晒,冇好過咁,就開始諗...不如飲下夏枯草,可能係熱氣,面仔熱應該即係發炎,好在冇發燒。
Q爸再理性一點嘅思考,推測係張被或者係毛氈唔乾淨,於是快快手咁叫姐姐洗毛氈。其實到瞓果刻都係擔心,好在Q爸一提,不如問一問Dr. Vinson,結果係『一天光晒』,Q媽又學多樣新野啦!

第五病Fifth Disease
佢是由細小病毒B19引致的出疹性疾病,常見於兒童

病徵
面部會出現紅疹,面頰呈紅色,好似被人打左一巴咁。
紅疹亦可能出現在身體其他部位,不過並不常見。有可能會出現痕癢,並通常會在7-10日內消失。
紅疹出現前數日,通常會略微發燒和感到疲倦。
*若孕婦感染細小病毒B19,病毒可經母體傳給胎兒,並可能引致胎兒死亡。

咩途徑傳播
主要通過直接接觸患者的呼吸道分泌物而傳播

潛伏期
4-20天

治理方法
第五病通常屬輕微的疾病,不需要特定治療,應在家休息,直至完全康復。

預防方法
-保持雙手清潔
-戴上外科口罩
-經常清潔和消毒傢俬、玩具和共用物件
-保持室內空氣流通